A most befejeződő PTKF/542/2018 projektünk a „Reklám-fogyasztás-hulladék” címet viseli, ezzel utalva a három téma szoros összefüggésére. Arra, hogy ha valóban kevesebb (háztartási) hulladékot akarunk, akkor fenntarthatóbb fogyasztási modellt kell választanunk és reklámból is kevesebb kell. A hulladékgazdálkodási piramis logikáját követve korábbi projektjeinkben előbb a megelőzés, majd az újrahasználat-újrahasznosítás témáját oktatási segédletként már feldolgoztuk. A mostani projekt keretében összeállított cca. 60 diás power point anyag az előző két rész lényegi összegzése.
Az összeállítás főbb tematikai elemei:
- Hulladékok okozta lokális, regionális és globális problémák
- Háztartási hulladékok mennyiségi, minőségi jellemzői Magyarországon
- Hulladék piramis
- Fogyasztói társadalom jellemzői, problémái
- Környezettudatos fogyasztás ismérvei
- Reklámok, gyermekreklámok
- Hulladék megelőzés, újrahasználat
- Hulladékok újrahasznosítása, ártalmatlanítása
- „Hulladékoktatás” jelentősége, problémái
- „Hulladékoktatás” lehetséges gyakorlata az iskolákban
A szakmai háttéranyag célja, hogy a magyar hulladékgazdálkodási és fenntarthatósági stratégiákhoz igazodóan segítse a hulladék megelőzésre való készség kialakulását, az alapvető az ökológiai összefüggések megértését, a környezettudatos fogyasztási formák elsajátítását.
A letölthető dia-osszeállítás tetszés szerint szerkeszthető, korosztályhoz igazítható. A felkészüléshez javasoljuk a korábbi két projektünkhöz készített (és honlapunkra feltöltött) háttéranyagok felhasználását.
A projektet az AG Zöld Forrás kerete támogatta.