A most befejeződő PTKF/542/2018   projektünk a „Reklám-fogyasztás-hulladék” címet viseli, ezzel utalva a három téma szoros összefüggésére. Arra, hogy ha valóban  kevesebb (háztartási) hulladékot akarunk, akkor fenntarthatóbb fogyasztási modellt kell választanunk és reklámból is kevesebb kell. A hulladékgazdálkodási piramis logikáját követve korábbi projektjeinkben előbb a megelőzés, majd az újrahasználat-újrahasznosítás témáját oktatási segédletként már feldolgoztuk. A mostani projekt keretében összeállított cca. 60 diás power point anyag az előző két rész lényegi összegzése.

Az összeállítás főbb tematikai elemei:

  • Hulladékok okozta lokális, regionális és globális problémák
  • Háztartási hulladékok mennyiségi, minőségi jellemzői Magyarországon
  • Hulladék piramis
  • Fogyasztói társadalom jellemzői, problémái
  • Környezettudatos fogyasztás ismérvei
  • Reklámok, gyermekreklámok
  • Hulladék megelőzés, újrahasználat
  • Hulladékok újrahasznosítása, ártalmatlanítása
  • „Hulladékoktatás” jelentősége, problémái
  • „Hulladékoktatás” lehetséges gyakorlata az iskolákban

 

A szakmai háttéranyag  célja, hogy a magyar hulladékgazdálkodási és fenntarthatósági stratégiákhoz igazodóan segítse a  hulladék megelőzésre való készség kialakulását, az alapvető az ökológiai összefüggések megértését, a  környezettudatos fogyasztási formák elsajátítását.

A letölthető dia-osszeállítás tetszés szerint szerkeszthető, korosztályhoz igazítható. A felkészüléshez javasoljuk a korábbi két projektünkhöz készített (és honlapunkra feltöltött) háttéranyagok felhasználását.

A projektet az AG  Zöld Forrás kerete támogatta.

Mellékletek:
Download this file (REKlám-FOGY-HULladék.ppt)Reklám-fogyasztás-hulladék[ ]9968 kB

Príma Klíma

Papírkalkulátor

Megelőzési kisokos

Zöldovi

Zöld ovi

Ökosuli

Öko suli