A győri Tánc- és Képzőművészeti Általános Szakiskola és gimnázium meghívására munkatársaink aktívan vettek részt az iskola június 14-i „ÖKO Napján”. A hagyományos „ÖKO Napon” – melyet a felső tagozatosok számára forgószinpad-szerűen szerveztek meg – az egyes csoportok egymást váltva keresték fel standunkat…
Az Öko Stúdió a Zöld Forrás 2013-as pályázati kiírásán elnyert támogatásának köszönhetően számos Észak-dunántúli településen adhatta tovább a helyi védett természeti értékekről szerzett ismereteit.
Az Ökológiai Stúdió Alapítvány a Vidékfejlesztési Minisztérium Zöld Forrás kiírásán támogatott programjában képzést és civil szakmai napokat tartott a Reflex Környezetvédő Egyesület bakonyi ökológiai központjában. A védettségi folyamatot végig kísérő napirendi pontok közt Cserhalmi József, erdész (Szentivánért Alapítvány) a védettség lakossági kezdeményezéséről, Laki György, polgármester (Kajárpéci Önkormányzat) a helyi hivatal teendőiről, míg Peimli Piroska, természetőr (Fertő-Hanság Nemzeti Park) a szakmai koordinációról adta át tudását, szerzett tapasztalatait. A három napos Pápateszér-Farkashegyi műhelynap sok további szakmai és kiegészítő programmal gazdagodott.
Az újragondolt papír - segédanyag önkormányzatok zöldítéséhez (mellékletként csatolva)
„Az újragondolt papír” c. projektünk keretében alapítványunk munkatársai idén tavasszal előbb a győri Bartók utcai óvodába tartottak papírmerítő foglalkozást, majd két általános iskolában a papír történtével, a papírgyártás ökológiai problémáival ismertette meg a felső tagozatos tanulókat.
Elkészült „A papír másik oldala” c. iskolai oktatási segédanyagunk II. része. A korábbi történeti rész folytatásaként összeállított anyag részletesen tárgyalja a modern papírgyártás technikáját és a papírgyártás környezeti terhelését. Külön foglalkozunk a papírcsökkentés fontosságával, az újrapapír termékek jelentőségével. Szólunk a papírok osztályozásáról, fajtáiról, majd rövid utazást tehetünk a vízjelek világában.
A segédlet utolsó része a papírtéma iskolai feldolgozásához nyújt gyakorlati segítséget.
Miként az I. részben, az egyes témakifejtéseket itt is hozzárendelt diákkal szemléltetjük.